Be a part of WHAT we do

First time, right? - Just follow!

Cassy Elsner - Senior Talent Acquisition Manager

"Das coolste an meinem Job ist die Möglichkeit mit fast allen Abteilungen zusammenarbeiten zu können. Meine Aufgaben sind abwechslungsreich, spannend und bieten mir regelmäßig die Chance mich über neue Themen weiter zu entwickeln.“    -Torsten M.

"Wegen meiner netten Kollegen arbeite ich gerne bei expondo" -Theresa F.

"expondo expandiert - es kommt immer was Neues dazu. Es bleibt spannend aber nicht explosiv. Top Work-Life-Balance!" -Saija K.

"Warum arbeite ich gern bei expondo? Weil die Chemie einfach gestimmt hat - von Anfang an. Abwechslungsreiche Tätigkeiten und interessantes Aufgabengebiet hat man vielerorts (selbstverständlich auch bei uns), die expondo-Familie ist aber einfach einzigartig!“ -Elena R.

"Was mir an expondo besonders gut gefällt, ist, dass es ein sehr junges, dynamisches und internationales Team ist, bei dem ich mich von Anfang an sehr wohl gefühlt habe." -Anne W.

"Ich bin der Auffassung, dass expondo ein hervorragendes Unternehmen ist. Ich bewundere expondos ethische Grundhaltung sowohl gegenüber den Kunden als auch gegenüber den Beschäftigten. In einem Unternehmen, das solchen Grundsätzen folgt, bin ich gerne tätig." -Klemen Z.

"Bei Expondo arbeite ich mit professionellen, jungen Mitarbeitern in einem sensationellen Büro zusammen. Die Harmonie zwischen Kollegen, eine flache Hierarchie und die spannende Team-Arbeit machen Expondo zu einem ausgezeichneten Arbeitsplatz." -Michele S.

"Seit über 9 Jahren begleite ich expondo und es ist unfassbar grandios, diesen gigantischen Fortschritt mit anzusehen. Dank unseres Engagements konnte ich gemeinsam mit Teamkollegen bereits viele Erfolge feiern." -Kirill S.

 

OFFENE STELLEN

Digital Product & Innovation

Head of Consumer Product​ (m/f/d)

Warschau, Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-20


As our Head of Consumer Product (m/f/d) you lead and define the digital product vision and strategy across web and mobile for our Online Shop. On top you will be accountable to launch our new digital product “Experts World”, which we want to spin up on a greenfield. You define and execute on the vision that transforms the experience from transactional to a platform that the user engages with daily, both online and offline. You help to develop expondo’s community to drive strategies across customer engagement and customer experience. In addition your job includes:

  • Manage the product roadmap to deliver outstanding customer experiences
  • Align the product, design, and engineering teams to improve cross-functional collaboration and communication
  • Align senior stakeholders across Marketing, Commercial, Content, Logistics, Customer Service, Customer Experience, Finance on quarterly roadmaps and ensure focused execution
  • Drive innovation to amplify the personalization of product experience for all customers
  • Develop and retain a world class Product and Design team
  • Work closely with the overall technology organization and communicate effectively with leadership throughout the company
  • Be an assertive voice and active participant in strategic discussions about company strategy and roadmap


  • Completed studies and a minimum of 8+ years of relevant professional experience
  • Experience in a high-growth startup, or at least in a hyper-growth, fast-paced environment and experience in eCommerce would be a plus
  • Track record of success in managing a consumer product organization and managing large-scale, aggressive and dynamic technical projects competing with resources and priorities
  • Highly analytical and data-driven as well as the ability to leverage quantitative and qualitative data to draw insights
  • Creative thinker who comes up with innovative and effective ways to ensure all goals are met
  • A leader with a creative “Hands-On” mentality and a role model for the organization
  • Eager to roll up your sleeves and dig into any problem in a fast-paced environment
  • Wide and relevant network in the tech industry


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • CONDITIONS. You can expect 28 days of vacation, a fair salary and a performance-related bonus system.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the heart of Mitte.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. You can keep fit in our fitness room and we also offer you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables as well as free drinks are also available.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • As our Head of Consumer Product (m/f/d) you lead and define the digital product vision and strategy across web and mobile for our Online Shop. On top you will be accountable to launch our new digital product “Experts World”, which we want to spin up on a greenfield. You define and execute on the vision that transforms the experience from transactional to a platform that the user engages with daily, both online and offline. You help to develop expondo’s community to drive strategies across customer engagement and customer experience. In addition your job includes:

    • Manage the product roadmap to deliver outstanding customer experiences
    • Align the product, design, and engineering teams to improve cross-functional collaboration and communication
    • Align senior stakeholders across Marketing, Commercial, Content, Logistics, Customer Service, Customer Experience, Finance on quarterly roadmaps and ensure focused execution
    • Drive innovation to amplify the personalization of product experience for all customers
    • Develop and retain a world class Product and Design team
    • Work closely with the overall technology organization and communicate effectively with leadership throughout the company
    • Be an assertive voice and active participant in strategic discussions about company strategy and roadmap
FULL_TIME Digital Product & Innovation

Business Data Analyst eCommerce Shop and Customer / CRO Conversion Rate Optimization Manager (m/f/d) - in Warsaw

Warschau

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-25

This is a key role to make the expondo group fully data-driven company.


As our Conversion Rate Optimization Manager, you will be deeply involved in the core of our digital business and be integrated into our Shop team. You define, setup and lead the full conversion rate optimization strategy. Your focus will be the global optimization efforts and to further improve the customers shopping experience. A passion for detail and a data-driven mindset are crucial for this role. Let us raise the bar together!

  • You are the analytical sparring partner and data master; you empower our shop and performance marketing functions to become fully data-inspired and insight-driven.
  • You define the test hypotheses and develop test scenarios for A/B tests as well as test roadmaps. You write insightful evaluations and interpretations of your findings gained in A/B tests.
  • You deeply understand how CRO works. Based on this, you generate and provide meaningful business insights proactively and derive concrete actions to improve our user acquisition and retention. Being able to express those findings and suggestions with passion and brevity, both visually and verbally
  • You capture & translate consumer behaviour data and business requirements into recommendations for product innovations and features, price, place and promotions.


This role is perfect for someone who enjoys creating value by insights and who is always looking for new ways to bring the idea of a data-driven innovation and improvements to the next level.

  • Completed studies and a minimum of 4+ years of relevant professional experience
  • Ability to balance a fast-paced working environment with the need for precision. Yet, being able to apply a high degree of pragmatism to solve data challenges and get quick results if needed
  • Excellent knowledge in digital analytics, i.e. Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar and A/B testing – you know how to use, implement, modify and debug the tools and set ups.
  • Highly analytical and data driven as well as the ability to leverage quantitative and qualitative data to draw insights
  • Track record in driving key performance metrics (CR, CPC, Bounce Rate, etc…)
  • Fluent in English – written and speaking 


  • STABILIZATION. Working with us you won't have to worry about the future. We ensure constant cooperation and interesting, changing projects
  • DEVELOPMENT. In expondo each employee is worth his or her weight in gold. We will do our best to take care of your professional development. In our company we provide appropriate training dedicated to a specific position or general development. You will receive the opportunity to participate in language courses (German or English depending on your needs)
  • WORK TIME is flexible. Working weekends? No, it does not happen with us
  • FUN. We are a team of 28 nationalities. You will be able to exchange experiences with colleagues from different departments, or take part in integration events, which are very popular
  • WORK-LIFE BALANCE. Each employee has the opportunity to benefit from a subsidy for private medical care (Medicover) and a sports card (Multisport Classic or Multisport Plus). Once a week, our canteens offer delicious snacks, from bananas to cakes.
  • OFFICE. Spacious, comfortable office, ergonomic work station, relaxation rooms, well-equipped kitchen and lack of open space ensure comfort during everyday duties


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • As our Conversion Rate Optimization Manager, you will be deeply involved in the core of our digital business and be integrated into our Shop team. You define, setup and lead the full conversion rate optimization strategy. Your focus will be the global optimization efforts and to further improve the customers shopping experience. A passion for detail and a data-driven mindset are crucial for this role. Let us raise the bar together!

    • You are the analytical sparring partner and data master; you empower our shop and performance marketing functions to become fully data-inspired and insight-driven.
    • You define the test hypotheses and develop test scenarios for A/B tests as well as test roadmaps. You write insightful evaluations and interpretations of your findings gained in A/B tests.
    • You deeply understand how CRO works. Based on this, you generate and provide meaningful business insights proactively and derive concrete actions to improve our user acquisition and retention. Being able to express those findings and suggestions with passion and brevity, both visually and verbally
    • You capture & translate consumer behaviour data and business requirements into recommendations for product innovations and features, price, place and promotions.
FULL_TIME Digital Product & Innovation

General Management

Chief Marketing Officer (m/f/d)

Warschau

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-20


As expondo‘s CMO you will shape and drive our overarching international marketing strategy. You will help the online marketing team to develop and strengthen the various marketing channels such as SEA, SEO, CRM, Social Media Marketing as well as help improve marketing efficiency and define our brand strategy. On our way to becoming Europe's destination for Professionals, you will lead expondo’s marketing team and manage a 7-digit budget to serve our several European markets. Are you ready for that challenge?

  • Establish an overall long-term marketing strategy for all national and international markets
  • Coach, develop and expand our competent team with currently more than 10 people
  • You are responsible for developing a marketing blueprint for future campaigns, challenging assumptions in relation to the overall business plan, customer lifetime value and marketing channel scalability
  • Develop best practices for marketing, branding and marketing analytics across our entire portfolio
  • Develop market entry strategies for new country launches


  • At least 10 years of marketing experience, including 6+ years leadership experience in e-commerce
  • Proven record of leading and developing marketing teams
  • Deep understanding of performance channels, experience with branding appreciated
  • Outstanding analytical skills and a creative and performance-driven mindset


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the city center.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. We are offering you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables, as well as free drinks, are also available.


Additional Information
We are offering an exciting job in an innovation-friendly company within an inspiring and flourishing environment. We are the Grown-Up Start-Up: with several years of experience to sustain us, but with the young spirit of continuous innovation. We will provide you state of the art hardware in a modern office in the heart of Warsaw. Our hierarchy is and will always be flat. Our atmosphere is open-minded: Something you want to change? Or something to introduce? Let us talk about it. Our goals are ambitious and the will lead us to exciting paths.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • As expondo‘s CMO you will shape and drive our overarching international marketing strategy. You will help the online marketing team to develop and strengthen the various marketing channels such as SEA, SEO, CRM, Social Media Marketing as well as help improve marketing efficiency and define our brand strategy. On our way to becoming Europe's destination for Professionals, you will lead expondo’s marketing team and manage a 7-digit budget to serve our several European markets. Are you ready for that challenge?

    • Establish an overall long-term marketing strategy for all national and international markets
    • Coach, develop and expand our competent team with currently more than 10 people
    • You are responsible for developing a marketing blueprint for future campaigns, challenging assumptions in relation to the overall business plan, customer lifetime value and marketing channel scalability
    • Develop best practices for marketing, branding and marketing analytics across our entire portfolio
    • Develop market entry strategies for new country launches
FULL_TIME General Management

Business Intelligence

Data Warehouse Developer (m/f/d)

Warschau, Zielona Góra

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-22


As our data warehouse developer, you are responsible for the conception, development and maintenance of the data warehouse that is currently being created. In this position you are working with various teams across the organization to align development work with the company's data strategies. You will capture business requirements to meet analysis and to ensure that the Business Intelligence team is able to perform properly. In addition, your job includes:

  • Design and implement ETL procedures (Azure Data Factory) for receiving data from internal and external sources and ensure that the data is verified, and quality checked
  • Maintain and develop data marts, data objects and data models
  • Guarantee data integrity, quality performance and resolution of data load errors
  • Monitoring, tuning, analysis and reporting of database performance incl. investigating and solving the causes of incompatibilities between applications that collects and uses the company's data
  • Discover new and creative ways to improve our day-to-day business with focus on efficiency and scalability


  • Minimum of 5+ years of relevant professional experience in a similar area and an advanced knowledge and understanding of data warehouse concepts required
  • Proficiency in ETL development and the ability to design and conceive solution frameworks independently
  • Experience with Azure (SQL DB, Data Factory and related services) and with working in analytical tools (at best: Power BI)
  • Outstanding organizational skills with focus on an effective time management and excellent in problem-solving with a very good analytical thinking
  • Ability to obtain, analyse and synthesize information from multiple sources and to present ideas in a user-friendly language
  • Fluent verbal and written skills in English (minimum C1-Level)


  • STABILIZATION. Working with us you won't have to worry about the future. We ensure constant cooperation and interesting, changing projects
  • DEVELOPMENT. In expondo each employee is worth his or her weight in gold. We will do our best to take care of your professional development. In our company we provide appropriate training dedicated to a specific position or general development. You will receive the opportunity to participate in language courses (German or English depending on your needs)
  • WORK TIME is flexible. You decide what time you want to start working (you can choose between 6 a.m. and 10 a.m.). Working weekends? No, it does not happen with us
  • FUN. We are a team of 28 nationalities. You will be able to exchange experiences with colleagues from different departments, or take part in integration events, which are very popular
  • WORK-LIFE BALANCE. Each employee has the opportunity to benefit from a subsidy for private medical care (Medicover) and a sports card (Multisport Classic or Multisport Plus). Once a week, our canteens offer delicious snacks, from bananas to cakes.
  • OFFICE. Spacious, comfortable office, ergonomic work station, relaxation rooms, well-equipped kitchen and lack of open space ensure comfort during everyday duties


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • As our data warehouse developer, you are responsible for the conception, development and maintenance of the data warehouse that is currently being created. In this position you are working with various teams across the organization to align development work with the company's data strategies. You will capture business requirements to meet analysis and to ensure that the Business Intelligence team is able to perform properly. In addition, your job includes:

    • Design and implement ETL procedures (Azure Data Factory) for receiving data from internal and external sources and ensure that the data is verified, and quality checked
    • Maintain and develop data marts, data objects and data models
    • Guarantee data integrity, quality performance and resolution of data load errors
    • Monitoring, tuning, analysis and reporting of database performance incl. investigating and solving the causes of incompatibilities between applications that collects and uses the company's data
    • Discover new and creative ways to improve our day-to-day business with focus on efficiency and scalability
FULL_TIME Business Intelligence

Werkstudenten / Praktikum

Praktikum in Logistik & Supply Chain Management

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-21


Du bist ein erfolgreicher Student mit guten Leistungen? Du bist auf der Suche nach einem Praktikum, in dem Du unternehmerische Arbeit auf höchstem Niveau erleben kannst? Dann solltest Du ein Teil unseres internationalen Operations-Teams bei expondo in Berlin sein!

  • Mitarbeit in Projekten wie der Integration neuer Carrier, Vertragsverhandlungen und der Einführung neuer Lieferdienste
  • Unterstützung bei der Optimierung bestehender Prozesse und der Gestaltung neuer logistischer Prozesse
  • Analyse und Berichterstellung von KPIs für Schiffskosten, Lieferzeit und andere Faktoren
  • Unterstützung des operativen Tagesgeschäfts vom Lagereingang, -ausgang, -verzollung, -lieferung und -retoure bis hin zur Auslieferung
  • Identifizierung von Möglichkeiten zur Steigerung der Kundenzufriedenheit und Lieferperformance
  • Erörterung von Möglichkeiten die Kosteneffizienz zu optimieren und Auswertung der Ergebnisse mit den Führungskräften


  • Du absolvierst derzeit Ihr Bachelor-/Masterstudium, vorzugsweise in den Bereichen Logistik, Supply Chain Management, Wirtschaftsingenieurwesen, etc. und bist auf der Suche nach einem 6 monatigen Pflichtpraktikum
  • Du begeisterst Dich für Logistik und internationalem Supply Chain Management
  • Dein Deutsch ist fließend und Du hast sehr gute Englischkenntnisse
  • Du verfügst über gute analytische Fähigkeiten und sehr gute Excel-Kenntnisse, VBA wäre von Vorteil
  • Du besitzt gute fachliche Kommunikationsfähigkeiten
  • Du bist zielorientiert, akribisch und detailverliebt


Werde Teil unseres internationalen Teams und freue Dich auf ein spannendes und abwechslungsreiches Aufgabengebiet. Wir geben Dir Raum für Deine eigenen Ideen und bieten Dir vielfältige Möglichkeiten Dich zu entwickeln.

Dein Praktikum wird selbstverständlich fair vergütet und wir bieten Dir eine umfangreiche Einarbeitung sowie garantierte praktische Lernerfolge. Auch das Schreiben von Bachelor- oder Masterarbeiten ist bei uns möglich.

Das Wohl unserer Mitarbeiter ist uns besonders wichtig, daher achten wir auf eine ausgewogene Work-Life-Balance. Bei uns erwarten Dich flexible Arbeitszeiten, täglich frisches Obst, freie Getränke und gemeinsame Teamevents.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du bist ein erfolgreicher Student mit guten Leistungen? Du bist auf der Suche nach einem Praktikum, in dem Du unternehmerische Arbeit auf höchstem Niveau erleben kannst? Dann solltest Du ein Teil unseres internationalen Operations-Teams bei expondo in Berlin sein!

    • Mitarbeit in Projekten wie der Integration neuer Carrier, Vertragsverhandlungen und der Einführung neuer Lieferdienste
    • Unterstützung bei der Optimierung bestehender Prozesse und der Gestaltung neuer logistischer Prozesse
    • Analyse und Berichterstellung von KPIs für Schiffskosten, Lieferzeit und andere Faktoren
    • Unterstützung des operativen Tagesgeschäfts vom Lagereingang, -ausgang, -verzollung, -lieferung und -retoure bis hin zur Auslieferung
    • Identifizierung von Möglichkeiten zur Steigerung der Kundenzufriedenheit und Lieferperformance
    • Erörterung von Möglichkeiten die Kosteneffizienz zu optimieren und Auswertung der Ergebnisse mit den Führungskräften
FULL_TIME Werkstudenten / Praktikum

Customer Care

Customer Service Agent Dänisch und Englisch (m/w/d)

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-13


Du suchst eine spannende Herausforderung und abwechslungsreiche Aufgaben?
Dann bist Du bei uns genau richtig!


Als Kundenbetreuer (m/w), für den dänischen und englischsprachigen Raum, kümmerst Du Dich um alle Belange rund um Produktanfragen, Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen. Dabei stehst Du unseren Kunden schriftlich und telefonisch mit Rat und Tat beiseite und kümmerst Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Anliegen. Außerdem bringst Du Dich in unser Bewertungsmanagement ein und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!


  • EXPERTISE. Du bringst bereits Erfahrung aus dem Bereich Customer Care mit oder möchtest nach Deiner kaufmännischen Ausbildung in das Berufsleben starten.
  • KUNDENVERSTEHER. Du findest immer die richtigen Worte und weißt wie man unsere Kunden zu Fans macht. Dein Dänisch und Englisch sind fließend oder auf muttersprachlichem Niveau und idealerweise beherrschst Du weitere Sprachen.
  • TEAMGEIST. Du bist aufgeschlossen und möchtest Dich engagiert in unser Team einbringen und ein Teil der expondo-Familie werden!
  • ENTWICKLUNG. Du magst technische Geräte und bist bereit Dich in unser breites Produktportfolio einzuarbeiten.


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du suchst eine spannende Herausforderung und abwechslungsreiche Aufgaben?
    Dann bist Du bei uns genau richtig!


    Als Kundenbetreuer (m/w), für den dänischen und englischsprachigen Raum, kümmerst Du Dich um alle Belange rund um Produktanfragen, Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen. Dabei stehst Du unseren Kunden schriftlich und telefonisch mit Rat und Tat beiseite und kümmerst Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Anliegen. Außerdem bringst Du Dich in unser Bewertungsmanagement ein und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!
FULL_TIME Customer Care

Sprachtalent für die Kundenbetreuung (m/w/d) Dänisch, Norwegisch, Finnisch oder Schwedisch

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-22


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


Als Kundenbetreuer/in kümmerst Du Dich um Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen sowie um alle Belange rund um Produktanfragen. Schriftlich und telefonisch kümmerst Du Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Kundenanliegen und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!


  • SPRACHE. Du verfügst über verhandlungssichere Kenntnisse in einer der folgenden Sprachen mit: Dänisch, Norwegisch, Finnisch oder Schwedisch
  • EXPERTISE. Du bringst bereits Erfahrung aus dem Bereich Customer Care mit oder möchtest nach Deiner kaufmännischen Ausbildung in das Berufsleben starten.
  • KUNDENVERSTEHER. Du findest immer die richtigen Worte und weißt wie man unsere Kunden glücklich macht.
  • TEAMGEIST. Du bist aufgeschlossen, möchtest Dich engagiert in unser Team einbringen und ein Teil der expondo-Familie werden!
  • ENTWICKLUNG. Du magst technische Geräte und bist bereit Dich in unser breites Produktportfolio einzuarbeiten.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

    • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
    • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
    • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
    • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
    • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
    • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
    • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung
FULL_TIME Customer Care

Customer Service Agent Tschechisch (m/w/d)

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-15


Du suchst eine spannende Herausforderung und abwechslungsreiche Aufgaben?
Dann bist Du bei uns genau richtig!


Als Kundenbetreuer (m/w), für den tschechischsprachigen Raum, kümmerst Du Dich um alle Belange rund um Produktanfragen, Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen. Dabei stehst Du unseren Kunden schriftlich und telefonisch mit Rat und Tat beiseite und kümmerst Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Anliegen. Außerdem bringst Du Dich in unser Bewertungsmanagement ein und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!


  • EXPERTISE. Du bringst bereits Erfahrung aus dem Bereich Customer Care mit oder möchtest nach Deiner kaufmännischen Ausbildung in das Berufsleben starten.
  • KUNDENVERSTEHER. Du findest immer die richtigen Worte und weißt wie man unsere Kunden zu Fans macht. Dein Tschechisch ist fließend oder auf muttersprachlichem Niveau und idealerweise beherrschst Du weitere Sprachen.
  • TEAMGEIST. Du bist aufgeschlossen und möchtest Dich engagiert in unser Team einbringen und ein Teil der expondo-Familie werden!
  • ENTWICKLUNG. Du magst technische Geräte und bist bereit Dich in unser breites Produktportfolio einzuarbeiten.


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du suchst eine spannende Herausforderung und abwechslungsreiche Aufgaben?
    Dann bist Du bei uns genau richtig!


    Als Kundenbetreuer (m/w), für den tschechischsprachigen Raum, kümmerst Du Dich um alle Belange rund um Produktanfragen, Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen. Dabei stehst Du unseren Kunden schriftlich und telefonisch mit Rat und Tat beiseite und kümmerst Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Anliegen. Außerdem bringst Du Dich in unser Bewertungsmanagement ein und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!
FULL_TIME Customer Care

Customer Service Agent Französisch (m/w/d)

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-25


Du suchst eine spannende Herausforderung und abwechslungsreiche Aufgaben?
Dann bist Du bei uns genau richtig!


Als Kundenbetreuer (m/w), für den französischsprachigen Raum, kümmerst Du Dich um alle Belange rund um Produktanfragen, Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen. Dabei stehst Du unseren Kunden schriftlich und telefonisch mit Rat und Tat beiseite und kümmerst Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Anliegen. Außerdem bringst Du Dich in unser Bewertungsmanagement ein und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!


  • EXPERTISE. Du bringst bereits Erfahrung aus dem Bereich Customer Care mit oder möchtest nach Deiner kaufmännischen Ausbildung in das Berufsleben starten.
  • KUNDENVERSTEHER. Du findest immer die richtigen Worte und weißt wie man unsere Kunden zu Fans macht. Dein Französisch ist fließend oder auf muttersprachlichem Niveau und idealerweise beherrschst Du weitere Sprachen.
  • TEAMGEIST. Du bist aufgeschlossen und möchtest Dich engagiert in unser Team einbringen und ein Teil der expondo-Familie werden!
  • ENTWICKLUNG. Du magst technische Geräte und bist bereit Dich in unser breites Produktportfolio einzuarbeiten.


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du suchst eine spannende Herausforderung und abwechslungsreiche Aufgaben?
    Dann bist Du bei uns genau richtig!


    Als Kundenbetreuer (m/w), für den französischsprachigen Raum, kümmerst Du Dich um alle Belange rund um Produktanfragen, Bestellungen, Rückgaben und Reklamationen. Dabei stehst Du unseren Kunden schriftlich und telefonisch mit Rat und Tat beiseite und kümmerst Dich von Anfang an qualitätsbewusst um die Abwicklung der Anliegen. Außerdem bringst Du Dich in unser Bewertungsmanagement ein und hilfst uns einen erstklassigen Kundenservice zu liefern!
FULL_TIME Customer Care

Online Marketing / Marketplaces

Online Marketing Manager SEA (m/f/d) Finland

Warschau, Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-18


  • Day-to-day management and optimisation of our online marketing campaigns in accordance with the given target goals
  • Taking full responsible for the SEA campaigns (Search, Shopping, Display) for the Finnish market inhouse and for the Danish market in cooperation with an external agency 
  • Support the content and SEO team by conducting keyword research, creating new category pages, and adding new products in the shop backend for Finnish shop
  • Report and analyse the performance data and provide appropriate action plans based on conclusions


  • You have minimum 1 year of professional experience in online marketing business (SEA) 
  • You are fluent in Finnish, spoken and written, and you have very good English skills
  • If you have additional knowledge of Danish it would be a plus, but is not a requirement
  • A competent handling of relevant tools as well as excellent knowledge of Excel is assumed
  • You are a team player with excellent communication skills and well organised, detailed-oriented and able to manage multiple projects at one time
  • You have a proven track record of high performance and you are capable of diving into data to prepare the optimisation strategy in order to deliver target KPIs
  • You learn quickly and enjoy working in a fast-paced environment, have a growth mindset and able to deliver against moving targets and goals


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • CONDITIONS. You can expect 28 days of vacation, a fair salary and a performance-related bonus system.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the heart of Mitte.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. You can keep fit in our fitness room and we also offer you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables as well as free drinks are also available.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

    • Day-to-day management and optimisation of our online marketing campaigns in accordance with the given target goals
    • Taking full responsible for the SEA campaigns (Search, Shopping, Display) for the Finnish market inhouse and for the Danish market in cooperation with an external agency 
    • Support the content and SEO team by conducting keyword research, creating new category pages, and adding new products in the shop backend for Finnish shop
    • Report and analyse the performance data and provide appropriate action plans based on conclusions
FULL_TIME Online Marketing / Marketplaces

Online Marketing Manager SEA (m/w/d) D/A/CH

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-05-22


  • Planung, Steuerung und Weiterentwicklung der Online Marketing Maßnahmen für den deutschsprachigen Markt (DE, AT & CH)
  • Erstellung und Optimierung der Google Ads und Microsoft Advertising Kampagnen (Search, Shopping, Display) 
  • Durchführung von Keyword- und Trendanalysen sowie Konkurrenzmarktanalysen
  • Erarbeitung von Strategien zur Steigerung des Umsatzes bei Kostenoptimierung
    Controlling der eingesetzten Maßnahmen durch Erarbeitung von Statistiken, Analysen und KPI Reports


  • Du hast mindestens 1 Jahr relevante Berufserfahrung im Bereich Online Marketing (SEA) 
  • Dein Deutsch ist fließend in Wort und Schrift oder auf einem muttersprachlichem Niveau und Du verfügst über sehr gute Englischkenntnisse
  • Einen sicheren Umgang mit relevanten Tools sowie exzellente Excel-Kenntnisse setzen wir voraus
  • Du bist ein Teamplayer mit ausgezeichneten Kommunikationsfähigkeiten, bist gut organisiert, detailorientiert und bist in der Lage Dich um verschiedene Projekte gleichzeitig zu kümmern
  • Du verfügst über eine hohe Leistungsbereitschaft, scheust Dich nicht vor KPIs und hast Spaß daran an der Optimierungsstrategie mitzuwirken
  • Du lernst schnell und arbeitest gern in einem dynamischen Umfeld


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

    • Planung, Steuerung und Weiterentwicklung der Online Marketing Maßnahmen für den deutschsprachigen Markt (DE, AT & CH)
    • Erstellung und Optimierung der Google Ads und Microsoft Advertising Kampagnen (Search, Shopping, Display) 
    • Durchführung von Keyword- und Trendanalysen sowie Konkurrenzmarktanalysen
    • Erarbeitung von Strategien zur Steigerung des Umsatzes bei Kostenoptimierung
      Controlling der eingesetzten Maßnahmen durch Erarbeitung von Statistiken, Analysen und KPI Reports
FULL_TIME Online Marketing / Marketplaces