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First time, right? - Just follow!

Cassy Elsner - Senior Talent Acquisition Manager

"Das coolste an meinem Job ist die Möglichkeit mit fast allen Abteilungen zusammenarbeiten zu können. Meine Aufgaben sind abwechslungsreich, spannend und bieten mir regelmäßig die Chance mich über neue Themen weiter zu entwickeln.“    -Torsten M.

"Wegen meiner netten Kollegen arbeite ich gerne bei expondo" -Theresa F.

"expondo expandiert - es kommt immer was Neues dazu. Es bleibt spannend aber nicht explosiv. Top Work-Life-Balance!" -Saija K.

"Warum arbeite ich gern bei expondo? Weil die Chemie einfach gestimmt hat - von Anfang an. Abwechslungsreiche Tätigkeiten und interessantes Aufgabengebiet hat man vielerorts (selbstverständlich auch bei uns), die expondo-Familie ist aber einfach einzigartig!“ -Elena R.

"Was mir an expondo besonders gut gefällt, ist, dass es ein sehr junges, dynamisches und internationales Team ist, bei dem ich mich von Anfang an sehr wohl gefühlt habe." -Anne W.

"Ich bin der Auffassung, dass expondo ein hervorragendes Unternehmen ist. Ich bewundere expondos ethische Grundhaltung sowohl gegenüber den Kunden als auch gegenüber den Beschäftigten. In einem Unternehmen, das solchen Grundsätzen folgt, bin ich gerne tätig." -Klemen Z.

"Bei Expondo arbeite ich mit professionellen, jungen Mitarbeitern in einem sensationellen Büro zusammen. Die Harmonie zwischen Kollegen, eine flache Hierarchie und die spannende Team-Arbeit machen Expondo zu einem ausgezeichneten Arbeitsplatz." -Michele S.

"Seit über 9 Jahren begleite ich expondo und es ist unfassbar grandios, diesen gigantischen Fortschritt mit anzusehen. Dank unseres Engagements konnte ich gemeinsam mit Teamkollegen bereits viele Erfolge feiern." -Kirill S.

 

OFFENE STELLEN

Digital Product & Innovation

Senior Product Manager – Operations & Customer Care (m/f/d)

Warschau, Zielona Góra, Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-11


We are looking for a Senior Product Manager to support and level-up our customer care and operations to a world-class B2B customer experience combined with a general efficiency improvement for our teams – providing a smooth and mostly automatized internal customer care process and optimization towards reduction of manual work. In that function you will play a critical leadership role in a cross-functional team of analysts, engineers, customer care and other internal partners to envision, build, and deliver an exceptional customer care experience. In addition:

  • You lead the full digital product development lifecycle from ideation, requirement gathering, design, feature prioritization, sprint management to adoption with internal software engineering resources or external software providers/agencies
  • You identify improvements in our products, services and processes with a special focus on customer care processes and operations
  • You will own the roadmap, measure performance, keep your pulse on the customer/users, anticipate bottlenecks, make trade-offs and take acceptable risks to maximize the benefit for our customer and business
  • You run hands-on data analysis to understand opportunity and impact of your feature delivery
  • You provide trainings and documentation to your stakeholders as needed


  • You finished your Bachelor’s degree and you have minimum 3 years of relevant experience in product management
  • You worked with technical teams to define, scope and prioritize product requirements
  • You led successful projects for large, cross-functional teams across multiple locations
  • You are an excellent communicator and have very good presentation skills
  • You have excellent analytical and quantitative skills 
  • You have the ability to use hard data and metrics to back up assumptions and develop business cases
  • Your desire is to work in a fast-paced, highly ambiguous entrepreneurial culture
  • You are a teamplayer and willing to roll up one's sleeves to get the job done
  • Preferably some customer service phone, ticketing and order handling systems experience, e.g. Zendesk or Babelforce


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • CONDITIONS. You can expect 28 days of vacation, a fair salary and a performance-related bonus system.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the heart of Mitte.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. You can keep fit in our fitness room and we also offer you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables as well as free drinks are also available.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • We are looking for a Senior Product Manager to support and level-up our customer care and operations to a world-class B2B customer experience combined with a general efficiency improvement for our teams – providing a smooth and mostly automatized internal customer care process and optimization towards reduction of manual work. In that function you will play a critical leadership role in a cross-functional team of analysts, engineers, customer care and other internal partners to envision, build, and deliver an exceptional customer care experience. In addition:

    • You lead the full digital product development lifecycle from ideation, requirement gathering, design, feature prioritization, sprint management to adoption with internal software engineering resources or external software providers/agencies
    • You identify improvements in our products, services and processes with a special focus on customer care processes and operations
    • You will own the roadmap, measure performance, keep your pulse on the customer/users, anticipate bottlenecks, make trade-offs and take acceptable risks to maximize the benefit for our customer and business
    • You run hands-on data analysis to understand opportunity and impact of your feature delivery
    • You provide trainings and documentation to your stakeholders as needed

FULL_TIME Digital Product & Innovation

Finance

Head of Payment & Fraud eCommerce (m/f/d)

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-14


As our Head of Payment & Fraud (m/f/d) you report directly to the CFO at expondo. In that position you are responsible for our small Payment team of 2 people. You should be self-reliant in initiating and completing multiple tasks in a fast-paced environment. In addition, you should be capable of developing effective structures within the Payment team.

  • Analysis of existing payment setup and optimization of payment methods
  • Fraud analysis and development of adequate anti-fraud initiatives
  • Implementation of payment control systems and monitoring of these datas
  • Bundling of payment methods into one Payment Service Provider
  • Responsibility for the conversion rate optimization, costs reduction and payment compliance
  • Coorperation with other departments like Customer Support, Accounting and IT


  • You completed your studies in a commercial area
  • You have 5+ years working experience in the field of payment
  • It would be a plus, if you have already led a team
  • You have experience in working in a dynamic and fast-paced environment
  • You are data driven, analytical, result-oriented and you focus on solutions rather than problems
  • You are characterized by a high degree of loyalty
  • You sharing your knowledge and caring about its distribution
  • You have the ability to motivate and inspire people
  • You are fluent in English (both written and spoken) and your German is good


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • CONDITIONS. You can expect 28 days of vacation, a fair salary and a performance-related bonus system.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the heart of Mitte.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. You can keep fit in our fitness room and we also offer you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables as well as free drinks are also available.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • As our Head of Payment & Fraud (m/f/d) you report directly to the CFO at expondo. In that position you are responsible for our small Payment team of 2 people. You should be self-reliant in initiating and completing multiple tasks in a fast-paced environment. In addition, you should be capable of developing effective structures within the Payment team.

    • Analysis of existing payment setup and optimization of payment methods
    • Fraud analysis and development of adequate anti-fraud initiatives
    • Implementation of payment control systems and monitoring of these datas
    • Bundling of payment methods into one Payment Service Provider
    • Responsibility for the conversion rate optimization, costs reduction and payment compliance
    • Coorperation with other departments like Customer Support, Accounting and IT
FULL_TIME Finance

Category Management

Head of Category Management & Pricing (m/f/d)

Warschau

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-04


Expondo is seeking a Head of Category Management and pricing taking ownership for the profitable product range and pricing of our products. It covers the areas of product range selection, pricing development and promotional campaigns as well as the operative procurement and provision of products and the creation of product master data. The Head of Category Management and pricing increases the strategic impact within the company by
establishing and ensuring fast executing high volume processes for existing and new products offered by expondo.

Major responsibilities

  • Lead a powerful professional and disciplinary team of assortment specialists and pricing analysts (tbd as not yet opened)
  • Responsible for the entire process from article selection to sell off of remaining stock.
  • Daily particularly concerned with the components assortment mix, pricing and promotions.
  • Responsible for strategic assortment management
  • Selection of relevant brands and articles, competitive procurement, optimized stock levels and consistent delisting
  • Identify optimization potentials in processes and development needs of your employees and implement them effectively
  • Communicate with our marketing experts, operational purchasing and other stakeholders

POSITION SPECIFICATION
Leading B2B marketplace for professionals in Europe Headquartered in Berlin, Germany, the expondo Group is a renowned producer and online retailer for brand products across various business and industry sectors. Since our founding in 2007, expondo has offered a range of over 3 000 tools and devices to professionals in 28 countries, specializing in the sale of quality niche products at fair prices. In our broad product range, you will find selected catering supplies, welding devices, power and gardening tools and scales, amongst many more. Our focus is on being the leading online retailer of professional equipment at affordable prices, while at the same time delivering an excellent customer care. We understand that our customers´ businesses benefit themost when provided with a full range of reliable equipment, accessible service and trusted advisors.

That is why:
  • We take advantage of online possibilities and invest in innovative technologies, to eliminate all unnecessary costs, guaranteeing the best value for money.
  • We maintain an online community where trusted experts, professionals and hobbyists can share their knowledge with our customers.
  • We provide a state of the art customer service.
  • 45M€ consolidated group turnover with a positive ebit
  • In owners’ hands (Piotr Stach & Waldemar Moss) who are members of Executive Committee
  • +50% growth rate YoY
  • Offices and Competence Centers in Berlin, Guangzhou, Hong Kong, Shanghai, Warsaw & Zielona Góra with a highly professional, international team of 300 people from 19 different nationalities.
  • Sales leadership on European market in categorizes as i.e. crane scales, popcorn makers,professional welding equipment
  • Developing annually over 1000 SKU’s
  • Frequent acknowledged by i.e. Forbes, Kununu or glassdoor as leading B2B company and best employer in the market
  • Best in class eCommerce factory for product implementation as valued sales partners, offers best in class service for professional customers.
  • Becoming the leading B2B portal for professionals in Europe
  • 100MEUR turnover with a profitability of min. 7% / FULL EU until 2021
  • Professional state of the art Logistics Center and distribution system
  • Creating the expondo worlds - CRM based ecosystem of different category shops for different target groups with the expondo promise.
  • New Online Sales Channels with Expert Forums completely new technological interface for professional customers.
  • Strong company culture & values / team development and employee review programs


  • Very good knowledge of the eCommerce business and international market environment
  • Several years of professional experience in the functions of category management, supply management, purchasing or pricing
  • BSc/BA in business administration or relevant field, experienced sales, pricing, project
  • Strong business acumen with the smooth transition from an analysis to synthesis and vice versa.
  • You can formulate strategies and business models and ability to analyze situations from many angles (a global perspective)
  • You can collect and analyze financial data and draw business conclusions on their basis
  • Efficiency in taking decisions in real time and effective delivery of parallel project tasks
  • You can identifies and prioritize potential objectives and oversee their implementation
  • You translate broad corporate strategy into clear specific objectives
  • You have a pragmatic and action-focused approach
  • You sharing knowledge and caring about its distribution
  • You have a sense of empowerment and responsibility for results
  • Ability to work under time pressure, deal with many tasks and costs.
  • Ability to adapt and efficiently respond to changes in the environment and in business
  • Very high interpersonal skills, particularly the ability to communicate clearly and to get own ideas across and ask open-ended questions, with a high level of assertiveness.
  • You can clearly communicate the vision and strategy using the language of benefits.
  • You can motivate and empower teams to achieve goals.
  • High level of emotional intelligence
  • High personal culture and understanding of cultural differences
  • Fluent written and oral in English is a requirement (C1 level), proficiency in German and/or Polish would be a plus


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the city center.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. We are offering you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables, as well as free drinks, are also available.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Expondo is seeking a Head of Category Management and pricing taking ownership for the profitable product range and pricing of our products. It covers the areas of product range selection, pricing development and promotional campaigns as well as the operative procurement and provision of products and the creation of product master data. The Head of Category Management and pricing increases the strategic impact within the company by
    establishing and ensuring fast executing high volume processes for existing and new products offered by expondo.

    Major responsibilities
    • Lead a powerful professional and disciplinary team of assortment specialists and pricing analysts (tbd as not yet opened)
    • Responsible for the entire process from article selection to sell off of remaining stock.
    • Daily particularly concerned with the components assortment mix, pricing and promotions.
    • Responsible for strategic assortment management
    • Selection of relevant brands and articles, competitive procurement, optimized stock levels and consistent delisting
    • Identify optimization potentials in processes and development needs of your employees and implement them effectively
    • Communicate with our marketing experts, operational purchasing and other stakeholders

    POSITION SPECIFICATION
    Leading B2B marketplace for professionals in Europe Headquartered in Berlin, Germany, the expondo Group is a renowned producer and online retailer for brand products across various business and industry sectors. Since our founding in 2007, expondo has offered a range of over 3 000 tools and devices to professionals in 28 countries, specializing in the sale of quality niche products at fair prices. In our broad product range, you will find selected catering supplies, welding devices, power and gardening tools and scales, amongst many more. Our focus is on being the leading online retailer of professional equipment at affordable prices, while at the same time delivering an excellent customer care. We understand that our customers´ businesses benefit themost when provided with a full range of reliable equipment, accessible service and trusted advisors.

    That is why:
    • We take advantage of online possibilities and invest in innovative technologies, to eliminate all unnecessary costs, guaranteeing the best value for money.
    • We maintain an online community where trusted experts, professionals and hobbyists can share their knowledge with our customers.
    • We provide a state of the art customer service.
    • 45M€ consolidated group turnover with a positive ebit
    • In owners’ hands (Piotr Stach & Waldemar Moss) who are members of Executive Committee
    • +50% growth rate YoY
    • Offices and Competence Centers in Berlin, Guangzhou, Hong Kong, Shanghai, Warsaw & Zielona Góra with a highly professional, international team of 300 people from 19 different nationalities.
    • Sales leadership on European market in categorizes as i.e. crane scales, popcorn makers,professional welding equipment
    • Developing annually over 1000 SKU’s
    • Frequent acknowledged by i.e. Forbes, Kununu or glassdoor as leading B2B company and best employer in the market
    • Best in class eCommerce factory for product implementation as valued sales partners, offers best in class service for professional customers.
    • Becoming the leading B2B portal for professionals in Europe
    • 100MEUR turnover with a profitability of min. 7% / FULL EU until 2021
    • Professional state of the art Logistics Center and distribution system
    • Creating the expondo worlds - CRM based ecosystem of different category shops for different target groups with the expondo promise.
    • New Online Sales Channels with Expert Forums completely new technological interface for professional customers.
    • Strong company culture & values / team development and employee review programs

FULL_TIME Category Management

General Management

Chief Marketing Officer (m/f/d)

Warschau, Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-10


As expondo‘s CMO you will shape and drive our overarching international marketing strategy. You will help the online marketing team to develop and strengthen the various marketing channels such as SEA, SEO, CRM, Social Media Marketing as well as help improve marketing efficiency and define our brand strategy. On our way to becoming Europe's destination for Professionals, you will lead expondo’s marketing team and manage a 7-digit budget to serve our several European markets. Are you ready for that challenge?

  • Establish an overall long-term marketing strategy for all national and international markets
  • Coach, develop and expand our competent team with currently more than 10 people
  • You are responsible for developing a marketing blueprint for future campaigns, challenging assumptions in relation to the overall business plan, customer lifetime value and marketing channel scalability
  • Develop best practices for marketing, branding and marketing analytics across our entire portfolio
  • Develop market entry strategies for new country launches


  • At least 10 years of marketing experience, including 6+ years leadership experience in e-commerce
  • Proven record of leading and developing marketing teams
  • Deep understanding of performance channels, experience with branding appreciated
  • Outstanding analytical skills and a creative and performance-driven mindset


  • FUTURE. We give you a long-term perspective in a modern, dynamically developing, global company.
  • DEVELOPMENT. We take the time for an intensive training and afterwards you can actively shape our success strategy with your expert knowledge.
  • EDUCATION. You can freely use our internal language courses for German and English and, in addition, we offer you opportunities for professional and personal development through regular training courses.
  • WORKING TIMES. With us you have flexible working hours and work-free weekends.
  • FLAIR. Bright office space with high technology standards in the city center.
  • FUN. You will be a part of a colourful mixed team in which diversity, humour and mutual support are very important. You can also look forward to legendary team events.
  • HEALTH. You can look forward to excellent conditions for a quite good work-life balance. We are offering you a sponsored sports health programme. Fresh fruit and vegetables, as well as free drinks, are also available.


Additional Information
We are offering an exciting job in an innovation-friendly company within an inspiring and flourishing environment. We are the Grown-Up Start-Up: with several years of experience to sustain us, but with the young spirit of continuous innovation. We will provide you state of the art hardware in a modern office in the heart of Warsaw. Our hierarchy is and will always be flat. Our atmosphere is open-minded: Something you want to change? Or something to introduce? Let us talk about it. Our goals are ambitious and the will lead us to exciting paths.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • As expondo‘s CMO you will shape and drive our overarching international marketing strategy. You will help the online marketing team to develop and strengthen the various marketing channels such as SEA, SEO, CRM, Social Media Marketing as well as help improve marketing efficiency and define our brand strategy. On our way to becoming Europe's destination for Professionals, you will lead expondo’s marketing team and manage a 7-digit budget to serve our several European markets. Are you ready for that challenge?

    • Establish an overall long-term marketing strategy for all national and international markets
    • Coach, develop and expand our competent team with currently more than 10 people
    • You are responsible for developing a marketing blueprint for future campaigns, challenging assumptions in relation to the overall business plan, customer lifetime value and marketing channel scalability
    • Develop best practices for marketing, branding and marketing analytics across our entire portfolio
    • Develop market entry strategies for new country launches
FULL_TIME General Management

Human Resources

Senior HR Manager (m/w/d)

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-13


Du betreust unsere Mitarbeiter und Führungskräfte des Berliner Standorts und fungierst als zentrale(r) Ansprechpartner(in) für arbeitsrechtliche und lohnrelevante Anfragen und kooperierst somit eng mit unseren Fachbereichen.

  • Projektarbeit im Bereich Optimierung und Weiterentwicklung aller bestehenden HR Management Prozesse sowie Implementierung neuer Standards (z.B. Definition interner Richtlinien, Learning & Development, KPI-Bestimmung,etc.) 
  • Onboarding neuer Mitarbeiter in Zusammenarbeit mit den jeweiligen Stakeholdern (IT, Hiring Manager etc.)
  • Regelmäßiges Reporting von KPIs sowie deren Analyse und das Ableiten entsprechender Maßnahmen
  • Steuerung und Abwicklung des kompletten Vertragswesens vom Eintritt bis zum Austritt
  • Nachhalten von Fristen und Terminkoordinierung von Mitarbeitergesprächen
  • Sicherstellung der Lohn- / Gehaltsabrechnung in Kooperation unseres externen Lohnbüros


  • Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung oder abgeschlossenes Studium mit Personalschwerpunkt
  • Mehrjährige relevante Berufserfahrung in einem dynamischen Arbeitsumfeld
  • Erfahrung in der Prozessoptimierung, der Bestimmung von KPIs und der Einführung relevanter HR Tools
  • Einen sicheren Umgang mit MS Office setzen wir voraus
  • Kenntnisse der Personalsoftware Haufe Umantis und mit DATEV LODAS wären vorteilhaft, sind aber keine Bedingung
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Vertrauensvolles diskretes Auftreten und diplomatische Kommunikationsfähigkeiten
  • Sorgfältige Arbeitsweise, Teamgeist, Loyalität und ein hohes Maß an Engagement


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • FLAIR. Wir haben kein Open Space Office sondern hauptsächlich kleine persönliche Büros.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du betreust unsere Mitarbeiter und Führungskräfte des Berliner Standorts und fungierst als zentrale(r) Ansprechpartner(in) für arbeitsrechtliche und lohnrelevante Anfragen und kooperierst somit eng mit unseren Fachbereichen.

    • Projektarbeit im Bereich Optimierung und Weiterentwicklung aller bestehenden HR Management Prozesse sowie Implementierung neuer Standards (z.B. Definition interner Richtlinien, Learning & Development, KPI-Bestimmung,etc.) 
    • Onboarding neuer Mitarbeiter in Zusammenarbeit mit den jeweiligen Stakeholdern (IT, Hiring Manager etc.)
    • Regelmäßiges Reporting von KPIs sowie deren Analyse und das Ableiten entsprechender Maßnahmen
    • Steuerung und Abwicklung des kompletten Vertragswesens vom Eintritt bis zum Austritt
    • Nachhalten von Fristen und Terminkoordinierung von Mitarbeitergesprächen
    • Sicherstellung der Lohn- / Gehaltsabrechnung in Kooperation unseres externen Lohnbüros
FULL_TIME Human Resources

HR Manager (m/w/d)

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-10


Du unterstützt das bestehende HR Team bei der Durchführung sämtlicher personaladministrativer Tätigkeiten und betreust unsere Mitarbeiter und Führungskräfte des Berliner Standorts. Du fungierst als zentrale(r) Ansprechpartner(in) für arbeitsrechtliche und lohnrelevante Anfragen und kooperierst somit eng mit unseren Fachbereichen.

  • Steuerung und Abwicklung des kompletten Vertragswesens vom Eintritt bis zum Austritt
  • Erstellung von personalwirtschaftlichen Dokumenten und Schriftstücken unter Berücksichtigung gesetzlicher Bestimmungen
  • Nachhalten von Fristen und Terminkoordinierung von Mitarbeitergesprächen sowie Unterstützung im Bereich der Personalentwicklung
  • Durchführung der Lohn- / Gehaltsabrechnung sowie des Bescheinigung- und Meldewesens
  • Onboarding neuer Mitarbeiter sowie das Führen und die Pflege der Personalakten/-daten
  • Regelmäßiges Reporting von HR-Kennzahlen sowie deren Analyse und das Ableiten von entsprechenden Maßnahmen
  • Sicherstellung und Weiterentwicklung professioneller HR Standards
  • Unterstützung bei Tätigkeiten des allgemeinen Office Managements


  • Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung oder abgeschlossenes Studium mit Personalschwerpunkt
  • Relevante Berufserfahrung innerhalb einer vergleichbaren Tätigkeit für mindestens 2 Jahre
  • Kenntnisse im Arbeits-, Lohnsteuer- und Sozialversicherungsrecht
  • Einen sicheren Umgang mit MS Office setzen wir voraus
  • Kenntnisse der Personalsoftware Haufe Umantis und mit DATEV LODAS wären vorteilhaft, sind aber keine Bedingung
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Vertrauensvolles diskretes Auftreten und diplomatische Kommunikationsfähigkeiten
  • Sorgfältige Arbeitsweise, Teamgeist, Loyalität und ein hohes Maß an Engagement


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • FLAIR. Wir haben kein Open Space Office sondern hauptsächlich kleine persönliche Büros.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du unterstützt das bestehende HR Team bei der Durchführung sämtlicher personaladministrativer Tätigkeiten und betreust unsere Mitarbeiter und Führungskräfte des Berliner Standorts. Du fungierst als zentrale(r) Ansprechpartner(in) für arbeitsrechtliche und lohnrelevante Anfragen und kooperierst somit eng mit unseren Fachbereichen.

    • Steuerung und Abwicklung des kompletten Vertragswesens vom Eintritt bis zum Austritt
    • Erstellung von personalwirtschaftlichen Dokumenten und Schriftstücken unter Berücksichtigung gesetzlicher Bestimmungen
    • Nachhalten von Fristen und Terminkoordinierung von Mitarbeitergesprächen sowie Unterstützung im Bereich der Personalentwicklung
    • Durchführung der Lohn- / Gehaltsabrechnung sowie des Bescheinigung- und Meldewesens
    • Onboarding neuer Mitarbeiter sowie das Führen und die Pflege der Personalakten/-daten
    • Regelmäßiges Reporting von HR-Kennzahlen sowie deren Analyse und das Ableiten von entsprechenden Maßnahmen
    • Sicherstellung und Weiterentwicklung professioneller HR Standards
    • Unterstützung bei Tätigkeiten des allgemeinen Office Managements
FULL_TIME Human Resources

Werkstudent Talent Management & Active Sourcing (m/w/d) *Remote/Home-Office* möglich

Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-13


Du unterstützt mich (Cassy) in Berlin und meine 2 Kolleginnen in Polen bei allen Aufgaben rund um das Thema Talent Management und begleitest den Recruitingprozess vom Erstellen der Jobprofile bis hin zur Terminkoordinierung. Ein wichtiger Teil Deiner Aufgabe ist auch das Active Sourcing in LinkedIn und XING. Außerdem freuen wir uns, wenn Du Dich mit Ideen zur Optimierung in das Team einbringst.


  • Du bis eingeschriebene*r Student*in im Bereich der Betriebswirtschaftslehre, Wirtschaftspsychologie, Wirtschaftsrecht oder ähnlichen Fachbereichen
  • Du hast bereits erste Erfahrungen im Recruiting gesammelt, im Idealfall hast Du sogar schon mit dem XING Talent Manager oder dem LinkedIn Recruiter gearbeitet
  • Du hast eine hohe Internetaffinität und kannst gut mit den gängigen MS Office Anwendungen umgehen
  • Du bist zuverlässig, wortgewandt und hast eine hohe Leistungsbereitschaft
  • Deutsch und Englisch sprichst und schreibst Du einwandfrei


Bei uns erwartet Dich ein tolles internationales Arbeitsumfeld. Außerdem kannst Du Dich auf ein verantwortungsvolles und abwechslungsreiches Aufgabengebiet freuen. Zudem hast Du vielfältige Möglichkeiten Dich zu entwickeln. Du wirst direkt mit mir (Cassy Elsner | Senior Talent Acquisition Manager) zusammenarbeiten und mich bei allen Recruitingprozessen unterstützen.

Das Wohl unserer Mitarbeiter ist uns besonders wichtig, daher achten wir auf eine ausgewogene Work-Life-Balance. Bei uns erwarten Dich flexible Arbeitszeiten und Du kannst selbst entscheiden, ob Du lieber im Büro oder im Home Office arbeiten möchtest - auch beide Varianten in Kombination sind möglich.


expondo GmbH Deutschland https://corporate.expondo.de https://www.expondo.de/media/image/ef/ea/47/exp_logo_092017.png

  • Du unterstützt mich (Cassy) in Berlin und meine 2 Kolleginnen in Polen bei allen Aufgaben rund um das Thema Talent Management und begleitest den Recruitingprozess vom Erstellen der Jobprofile bis hin zur Terminkoordinierung. Ein wichtiger Teil Deiner Aufgabe ist auch das Active Sourcing in LinkedIn und XING. Außerdem freuen wir uns, wenn Du Dich mit Ideen zur Optimierung in das Team einbringst.
PART_TIME Human Resources

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Übersetzer Deutsch/Englisch zu Ungarisch (m/w/d)

Warschau, Zielona Góra, Berlin

Köpenicker Str. 54 B 10179 DE
2020-08-12


Du übernimmst technische Übersetzungstätigkeiten in die ungarische Sprache für unseren ungarischen Onlineshop, wie z.B. Website-Inhalte, Produktbeschreibungen oder Produkthandbücher.


  • Berufserfahrung als Übersetzer(in) oder in einer ähnlichen Position
  • Ungarisch auf muttersprachlichem Niveau oder fließend inkl. sehr guter Rechtschreib-/Grammatikkenntnisse
  • Sehr gutes Deutsch ODER Englisch zum Verständnis des zu übersetzenden Inhalts
  • Sehr gutes schriftliches Ausdrucksvermögen und ein gutes technisches Verständnis
  • Ein hohes Maß an Zuverlässigkeit und Verantwortungsbewusstsein
  • Eine sorgfältige und selbstständige Arbeitsweise sowie Teamgeist


  • ZUKUNFT. Wir geben Dir eine langfristige Perspektive in einem modernen, sich dynamisch entwickelnden, globalen Unternehmen.
  • ENTWICKLUNG. Wir nehmen uns Zeit für eine intensive Einarbeitung und anschließend kannst Du mit Deinem Expertenwissen aktiv unsere Erfolgsstrategie mitgestalten.
  • WEITERBILDUNG. Du kannst unsere internen Sprachkurse für Deutsch und Englisch frei nutzen und darüber hinaus bieten wir Dir durch regelmäßige Schulungen die Möglichkeiten zur beruflichen und persönlichen Weiterentwicklung.
  • ARBEITSZEITEN. Bei uns hast Du flexible Arbeitszeiten und arbeitsfreie Wochenenden.
  • KONDITIONEN. Dich erwarten 28 Tage Urlaub, ein faires Gehalt sowie ein leistungsgerechtes Bonussystem.
  • FLAIR. Wir haben kein Open Space Office sondern hauptsächlich kleine persönliche Büros.
  • SPASS. Du wirst Teil eines bunt gemischten Teams, in dem Vielfalt, Humor und gegenseitige Unterstützung von besonderer Bedeutung sind. Außerdem kannst Du Dich auf legendäre Teamevents freuen.
  • GESUNDHEIT. Du kannst Dich auf hervorragende Bedingungen für eine ausgewogene Work-Life-Balance freuen. Du kannst Dich in unserem Fitness-Raum fit halten und zusätzlich bieten wir Dir ein gefördertes Sport-Gesundheitsprogramm an. Außerdem stehen frisches Obst und Gemüse sowie freie Getränke zur freien Verfügung


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  • Du übernimmst technische Übersetzungstätigkeiten in die ungarische Sprache für unseren ungarischen Onlineshop, wie z.B. Website-Inhalte, Produktbeschreibungen oder Produkthandbücher.
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